شرکتکنندگان در بیست و پنجمین نشست روابط عمومیهای آستان قدس رضوی با حضور در مجتمع مرکزی تولید فرش آستان قدس رضوی با فرایند تولید فرش آشنا شدند.
بیست و پنجمین نشست روابط عمومیهای آستان قدس رضوی و آئین تجلیل از برگزیدگان چهارمین جشنواره روابط عمومیهای آستان قدس رضوی، روز یکشنبه ۱۶ مهرماه 1402 به میزبانی شرکت فرش آستان قدس رضوی برگزار شد.
در آغاز این نشست، حمید کارگر (مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی) به معرفی و برشمردن ویژگیهای تولید فرش در شرکت فرش آستان قدس رضوی پرداخت و با ذکر پیشینه چهلساله فعالیت این شرکت، آن را میراثی ارجمند و درخور توجه دانست.
وی با بیان شباهتهای فعالیت در دو حوزه روابط عمومی و فرش از جمله زمانبر بودن آغاز تا فرجام هر فعالیت گفت: در هر دو عرصه لازم است تا هنر با دانش و مهارت عجین شود تا دستاوردی ارزشمند پدید آورد.
معاون امور شرکتهای بنیاد بهرهوری موقوفات رضوی، مدیر ارتباطات و اطلاعرسانی آستان قدس رضوی، مشاور رسانهای بنیاد بهرهوری و برخی دیگر از حاضران در این رویداد نیز به بیان دیدگاههای خود پرداختند.
حاضران در این نشست ضمن بازدید از چگونگی تولید فرشهایی که مفروشکننده حرم مطهر رضوی هستند، با مراحل مختلف تولید فرش دستباف در این مجتمع متمرکز از جمله چلهدوانی، رنگرزی، بافت، پرداخت و عملیات تکمیلی آشنا شدند.