× صفحه اصلی اخبار رسانه درباره ما تماس با ما نظرسنجی
امکان‌سنجی عرضه فرش دست‌باف در کیش
توسط تحریریه شرکت فرش آستان قدس نظرات (0)

امکان‌سنجی عرضه فرش دست‌باف در کیش

چگونگی عرضه و فروش فرش‌های دست‌باف نو و متبرک شرکت فرش آستان قدس رضوی در جزیره کیش بررسی شد.

در نشستی که به میزبانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، امکانات و ظرفیت‌های جزیره کیش برای نمایش و عرضه فرش‌های دست‌باف بررسی شد.

در این نشست که روز دوشنبه پنجم دی‌ماه 1401 برگزار شد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با برشمردن ویژگی‌های این منطقه از جمله گردشگرپذیری، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌عنوان بازار هدف فرش دست‌باف و سهولت مقررات گمرکی و حذف تعرفه‌های مربوطه در ورود و خروج فرش، خواستار همراهی شرکت فرش آستان قدس رضوی در بهره‌گیری از این ظرفیت شد.

مهدی کشاورز همچنین از آمادگی منطقه آزاد کیش برای ارائه فضای مناسب و تسهیلات مطلوب برای عرضه فرش‌های دست‌باف نو و متبرک شرکت فرش آستان قدس رضوی در این جزیره خبر داد.

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی نیز در این دیدار با تشریح توانمندی‌های این شرکت، از ویژگی‌های دست‌بافته‌های اصیل شرکت گفت و برای همراهی در معرفی کیش به‌عنوان پایگاهی برای عرضه فرش‌های نفیس ایرانی اعلام آمادگی کرد.

حمید کارگر الزاماتی همچون تبلیغات داخلی و برون‌مرزی، ارائه تسهیلات به تجار و صادرکنندگان فرش و در اختیار بودن فضای نمایشگاهی مناسب را به‌عنوان پیش‌شرط‌های این رخداد مطرح کرد.

وی همچنین با اشاره به تجربه برگزاری چند دوره نمایشگاه فرش دستباف در کیش در دهه هشتاد، معایب و محاسن آزمون پیشین را برشمرد و نگاه به آن تجربه را ضروری دانست.

در حاشیه این دیدار، از برخی مکان‌های قابل استفاده برای عرضه فرش‌های دست‌باف از جمله نگارخانه هنرهای معاصر کیش بازدید شد.

لوگو شرکت فرش آستان قدس رضوی