× صفحه اصلی اخبار رسانه درباره ما تماس با ما نظرسنجی
فرش در فناورانه
توسط تحریریه شرکت فرش آستان قدس نظرات (0)

فرش در فناورانه

شرکت فرش آستان قدس رضوی و خدماتی که این شرکت در هنر- صنعت فرش دستباف ایران و در حرم مطهر رضوی به انجام می‌رساند در برنامه «فناورانه» ارائه شد.

در آستانه ولادت حضرت رضا(ع)، مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی با حضور در تلویزیون اینترنتی «شمس‌تی‌وی» به تبیین فلسفه تأسیس، تاریخچه و ویژگی‌های تولید فرش در این شرکت پرداخت.

حمید کارگر در این برنامه که از صحن آزادی حرم مطهر رضوی و با پخش زنده روی شبکه شمس‌تی‌وی و دیگر شبکه‌های اجتماعی در معرض مخاطبان قرار داشت، افزون بر مفروش شدن حرم رضوی به دستبافته‌های نفیس، حفظ هنر فرش ایرانی، توجه به کیفیت و اصالت و نیز اشتغال‌زائی را از جمله اهداف ایجاد این شرکت برشمرد.

وی با تأکید بر برخی ویژگی‌های منحصربه‌فرد در این شرکت، ازجمله تولید متمرکز و یکپارچه، استفاده از رنگرزی طبیعی، نظارت مستمر و دوری از هر گونه تقلب در بافت و نیز امکان سفارش‌پذیری، درباره رویکرد تازه در تنوع‌بخشیدن به تولیدات و گرایش به توسعه بازار فرش نیز توضیحاتی ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی همچنین به تشریح چگونگی تولید و اهدای 162 تخته فرش دستباف با مساحت بیش از 1600 مترمربع در آستانه دهه کرامت و از آستان قدس رضوی به آستان مقدس قم پرداخت.

کارگر انعقاد تفاهم‌نامه و اجرای برنامه‌هایی مشترک با نهادهایی همچون «پژوهشگاه رنگ»، «انجمن علمی فرش ایران»، فرهنگستان هنر» و «موسسه آموزش عالی فردوس» را از جمله رویکردهای تازه در حوزه سنتی فرش برشمرد.

لوگو شرکت فرش آستان قدس رضوی