× صفحه اصلی اخبار رسانه درباره ما تماس با ما نظرسنجی
آشنایی با تاریخ فرش‌شناسی در جهان
توسط تحریریه شرکت فرش آستان قدس نظرات (0)

آشنایی با تاریخ فرش‌شناسی در جهان

نشست «تاریخ فرش‌شناسی در جهان / روش‌ها و رویکردها» به همت کمیته فرش فرهنگستان هنر و شرکت فرش آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

در این نشست که 29 امرداد 1402 در محل فرهنگستان هنر برگزار می‌شود، دکتر داود شادلو (عضو هیئت علمی دانشگاه هنر شیراز) به مرور تاریخ فرش‌شناسی در جهان در فاصله سال‌های 1877 تا 1910 خواهد پرداخت.

با آن‌که فرش‌شناسی با بیش از یک قرن پیشینه علمی در دنیا به‌عنوان یکی از بالاترین سطوح تخصصی در هنر فرش شناخته می‌شود، تاکنون در ایران با توجه جدی روبه‌رو نبوده و حتی با گذشت حدود سه دهه آموزش دانشگاهی فرش در کشور، به این موضوع درخور اهمیت پرداخته نشده است.

شادلو که پیش از این به‌صورت تخصصی در حوزه تاریخ فرش‌شناسی مطالعه و پژوهش داشته است، در این نشست بخشی از یافته‌های تحقیقاتی خود را با علاقه‌مندان به اشتراک می‌گذارد.

این نشست در اجرای تفاهم‌نامه منعقد شده بین فرهنگستان هنر و شرکت فرش آستان قدس رضوی و با پیشنهاد کمیته فرش فرهنگستان سامان یافته و پس از این نیز چنین رویدادهایی به انجام خواهد رسید.

نشست یادشده روز یکشنبه 29 امرداد 1402 از ساعت 10 تا 12 در فرهنگستان هنر به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، تقاطع طالقانی، شماره 1553، طبقه سوم، سالن گلستان هنر برگزار خواهد شد.

لوگو شرکت فرش آستان قدس رضوی