× صفحه اصلی اخبار رسانه درباره ما تماس با ما نظرسنجی
همفکری در کمیته فرش فرهنگستان هنر
توسط تحریریه شرکت فرش آستان قدس نظرات (0)

همفکری در کمیته فرش فرهنگستان هنر

کمیته فرش فرهنگستان هنر برای همفکری درباره هنر فرش ایرانی تشکیل جلسه داد.

در این نشست که روز شنبه چهارم شهریورماه 1402 در محل فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد، با مروری بر برنامه‌هایی که پیش از این از سوی کمیته برنامه‌ریزی و اجرا شده است، برای رخدادهای آتی تصمیم‌گیری شد.

تشکیل نخستین نشست کمیته فرش در مشهد، انعقاد تفاهم‌نامه بین شرکت فرش آستان قدس رضوی و فرهنگستان هنر و برگزاری نخستین نشست علمی «تاریخ فرش‌شناسی» از جمله رویدادهایی بود که به انجام رسیده است و نشست‌های دیگری نیز تدبیر شده است که در آینده به اجرا در می‌آید.

تشکیل دومین نشست بررسی تاریخ فرش‌شناسی در مشهد، برگزاری نشستی با موضوع سبک و مکتب در فرش ایران و نیز نشستی با موضوع سیر خروج برخی از فرش‌های موزه‌ای از ایران از جمله نشست‌های آتی این کمیته خواهد بود.

همچنین با تصمیم کمیته فرش، مقرر شد برای برگزاری «همایش فرش و معماری» با همکاری فرهنگستان هنر و شرکت فرش آستان قدس رضوی هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم به انجام رسد.

در بخش دیگری از این نشست، با توجه به برگزاری سی‌امین نمایشگاه فرش دستباف ایران، نقد و بررسی این رویداد به انجام رسید که شاخصه‌هایی همچون ضعف در تبلیغات و اطلاع‌رسانی، تقلیل نمایشگاه به فروشگاه، حضور نیافتن بازرگانان خارجی و حذف شدن برنامه‌های جنبی به‌عنوان کاستی‌های این رویداد برشمرده شد.

لوگو شرکت فرش آستان قدس رضوی