× صفحه اصلی اخبار رسانه درباره ما تماس با ما نظرسنجی
دموتکس 2023؛ کم‌رمق و بی‌رونق
توسط تحریریه شرکت فرش آستان قدس نظرات (0)

دموتکس 2023؛ کم‌رمق و بی‌رونق

نمایشگاه دموتکس آلمان پس از دو سال وقفه کرونایی در ژانویه 2023 در بی‌رونق‌ترین شکل خود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرش آستان قدس رضوی، این نمایشگاه که از 12 تا 15 ژانویه 2023 (برابر با 22 تا 25 دی 1401) در هانوفر آلمان برگزار شد، مهمترین رویداد سالانه نمایشگاهی جهان در حوزه کفپوش‌ها به شمار می‌آید.

برگزارکنندگان این رویداد پس از شیوع کرونا کوشیدند ضمن لغو برگزاری نمایشگاه، از انواع ابزارهای مجازی برای مشارکت تولیدکنندگان و بازرگانان فرش بهره بگیرند و امسال پس از دو سال وقفه، برگزاری حضوری را از سر گرفتند.

هر سال ایرانیان در قامت مشارکت‌کننده یا بازدیدکننده حضوری پررنگ در این نمایشگاه که به مشهورترین نمایشگاه بین‌المللی فرش و کف‌پوش‌ها در دنیا تبدیل شده است داشتند اما امسال حداقلی‌ترین حضور در تاریخ این رویداد را تجربه کردند.

در سال‌های گذشته افزون بر شرکت‌های ایرانی فعال در آلمان، شرکت‌کنندگانی نیز از ایران به عرضه دستبافته‌های ایرانی می‌پرداختند و همچنین در رقابت برای تصاحب بهترین فرش‌ها نیز حضوری درخور توجه داشتند.

در رویداد اخیر تنها سه شرکت با هویت ایرانی غرفه‌ای در اختیار داشتند (که دو شرکت از سه شرکت علاوه بر فرش‌های ایرانی فرش‌های رقبایی چون هند و پاکستان را نیز عرضه می‌کردند) و از دیگر تولیدکنندگان و بازرگانان پرسابقه کشورمان خبری نبود.

در بخش رقابتی دموتکس با عنوان The Carpet Design Awards 2023  نیز که در سال‌های اخیر یک یا چند جایزه در اختیار تولیدکنندگان خوش‌ذوق فرش ایران قرار می‌گرفت، خبری از نام‌های ایرانی نبود.

شایان ذکر است در این رویداد از «بهرام طاهباز» رئیس پیشین اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا به پاس سال‌ها تلاش در این عرصه تقدیر شد.

لوگو شرکت فرش آستان قدس رضوی